Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök mopedannonser
» Mopedhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Mopedtester
» Mopedforum
» Mopedlänkar
» Fotogalleriet
» Mopedfilmer
» Statistik: Mopedpriser

Övrigt
» Mopeddelar & tillbehör
» Mopedförsäkring
» Låna pengar
» Kalender moped

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Kinroad! 1 2 3 ... 20 21 22 23 [24]

2010-05-25, 12:13#576 
Skarabo
Nykomling

Tjenna, jag har en Kinroad Chopper å ska byta drev på denna för att öka kraften pån.
Nu sitter det 12-36 på den. Var kan jag köpa ett större bakdrev?? Mindre framderv blir förlitet.
Tackar för svar och länkar! smile

2010-06-10, 18:58#577 
Badass
Medlem

Stryp av den istället.

2010-06-13, 13:53#578 
4strokefailure
Nykomling

Tjenare, ska köpa en begagnad Kinroad cross moppe idag. Skulle någon kunna berätta vilken sida jag hittar strypningarna på? Vill bli av med dem direkt
Mvh

2010-06-14, 21:25#579 
Eimil
Nykomling

Hey alla, grin
har tänkt att införskaffa mig lite nya delar till min kinroad chopper,
kommer även att bli en liten makeover på den.
någon som vet om det är 1 eller 2-stift på tändspolen ? ( ska nämligen byta till en high effect coil)
samt, har någon ett orginalrör till salu för den? happy

2010-07-01, 23:37#580 
Miica
Nykomling

Köpte tillbaka min gamla Kinroad xt50gy idag, men tyvärr är bensinkranen helt paj. Den "plastbiten" som sitter under är borta så bensinen bara rinner rakt ner om man sätter på bensinkranen så jag undrar om någon vet nån annan bensinkran som passar rakt av på kinroad (crossmoppen)?

2010-07-08, 09:26#581 
Badass
Medlem

Har nån satt på chopperns soppakran?? Den som sitter på original är ju helt i metall?

2010-07-24, 20:15#582 
Moodo
Nykomling

Hej. Min Kinroad XT50 årsmodell 04 inhandlades idag, och hann köras otroliga 1 mil innan den lade av. Vid provkörningen gick den hur bra som helst, men efter att ha legat ner under transport var den trögstartad och bluddrade. Det tog minst 20 kickningar(elstarten fungerar inte) innan den hoppade igång och vid minsta gaspådrag dog den.

Problemet upprepade sig när jag startade den för att åka till jobbet, men efter ett litet tag kom den igång ordentligt. Jag stack iväg och tankade och for iväg, men märkte efter några hundra meter att den vibrerade en aning. Mitt i en nedförsbacke lade moppen av, det var precis som om all kraft bara försvann, och efter det vägrar den starta. Finns det möjligtvis någon som har något eller några tips om vad det kan vara för fel på den?

2010-07-24, 20:15#583 
Znurp
Nykomling

har du kollat så att du har någon gnista på tändstiftet när du kickar? om du inte har det så är det bara att följa tändkabeln från tändstiftet och kolla så att tändspolens alla kablar sitter och inte glappar och glappar dem inte där så har du en "sockerbit" som går till motorn från den tjocka kabelstammen och se så att den kontakten sitter i riktigt. annars kan det vara kabelbrott eller att tändningslåset har pajjat och då kan du dra ur den avlånga sockerbiten till den som du kommer åt underifrån i det främre "hjulhuset" och koppla ifrån den som har kabeln till själva tändningslåset för då ska mopeden starta utan att du behöver nyckeln (stoppa in "sockerbiten" till tändningslåset igen för att få mopeden att stanna)men innan du kollar allt det här så kolla så att inte tändstiftet har gjort sitt:) och har du gnista så behöver du inte göra testerna jag sagt utan kolla då så att det går ner två slangar ifrån bränsletanken den ena slangen som sitter troligtvis överst (som på min) är själva vakuumslangen och den andra rinner bensinen genom och båda är viktiga för att det ska rinna bensin in i förgasaren :) om du tar lös och suger på vakuumslangen och tittar på den andre när du tagit lös den också så ska det rinna bensin ur bränsle slangen när du pulserar suget i vakuumslangen med hjälp av munnen. kommer det bensin så är det antingen skit i förgasaren eller så måste du göra en förgasarinställning på lilla guldfärgade skruven närmast gummislangen(som går till luftburken) på själva förgasaren och den andra skruven som ser likadan ut som sitter mitt på förgasaren är själva tomgångs inställningen. om du inte är mekar van så kan du ta den till närmsta mack och låta dem ställa förgasaren annars kan du börja med att skruva in blandskruven som satt till höger (från mopedens högra sida) och skruva först in den helt och sen 2 och ett halvt varv och prova sig fram med skruvandet :) se också till att du har tomgång när du ska ställa blandningen i förgasaren så att motorn orkar med :) ställ gärna frågor om jag varit otydlig, jag har själv en sådan moppe så om du vill ha bilder så kan jag ta såna och skicka till dig om du behöver se vad det är jag menar ;) lycka till :) MVH Znurp

2010-08-01, 20:46#584 
Znurp
Nykomling

Hej jag undrar varför hela motorn+ upphägningen när man axar? När man har jämn fart så går den hur mjukt och fint som hälst men när man ökar gasen så är det något hackande ljud från motorn och allting skakar... den har ingen variator rem utan den har bara kopplingsklocka och kedja med drev. Kan det vara ett drev som är kasst eller är det kopplings klockan som krånglar tro? ge gärna förslag eller tala om om ni vet vad felet är. Tack! :)

Torsdag 15:38#585 
Bjorrnh
Nykomling

Hej, jag har problem med elstarten på min kinroad chopper, när jag trycker på elstarts knappen så blir det endast en svag gnista och den vill inte starta, men när jag kickar så startar den på engång laugh någon som vet va felet är, skulle va grymt tacksam för svar smile

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder
Allt om Kinroad! 1 2 3 ... 20 21 22 23 [24]

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (3):
Till medlemslistan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Moped » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder