|
| Hjälp med båtköp som har en gammal motor | | |  |  | | 2008-07-15, 19:46 | #1 | QuingQi Nykomling
Jag har hittat en båt som jag vill köpa men det finns en sak jag skulle vilja veta innan jag köper den. Motorn som sitter på är nämligen från 60-talet och är en mercury på 50 hk, visserligen så kostar båt och motor bara 8000 sek, båten är 4m lång och 1,60 bred. Det vore shysst om någon kunde berätta för mig om det är ett bra köp eller inte
/ MVH Simon | | | | | |  |  | | 2008-07-15, 19:53 | #2 | T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Om båten har hyffsat skick och motorn är lättstartad och går fint så är det inget överpris. Pruta är något jag alltid rekomenderar alla att göra ändå. Det känns alltid bra att få ner priset någon tusing eller mer. Dock måste du tänka på att de äldre motorerna älskar att lapa bränsle.
Edit: Det kan dessutom vara svårt att få tag i delar till motorn om den skulle gå sönder, kan vara bra att ha med i tankarna.
- Inlägget ändrat 2008-07-15, 19:58 av T.B. | | | | | |  |  | | Reklam: | Berglunds Båt & Motor AB Här finns båtar, motorer och tillbehör.
| Du är här: Forumstart » Båtar » Öppet båtforum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet båtforum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|