|
| Tvätta/polera plastskrov | | |  |  | | 2007-07-18, 09:44 | #1 | tzwaj Nykomling
Har en gammal plastbåt som är i behov av att snyggas upp. Plasten ser lite trist ut, så hur gör jag för att "snygga" upp den?
Mvh Thomas | | | | | |  |  | | 2008-05-29, 22:41 | #2 | NIDzO Nykomling
Medlem sedan: May 29, 2008 | rubba den eller testa biltemas fälgtvätt skit bra tar bort mycket men se till att spolar ordentligt !!! | | | | | |  |  | | 2008-05-30, 12:41 | #3 | Sven 1 Medlem
Medlem sedan: Jun 01, 2005 | Tag något båt-shampo och tvätta av båten, sedan tager du ett poleringsmedel för båtar och kör över med en polermaskin, skillnaden mellan bil och båt poleringsmedel tror jag är att det är silicon i det ena och inte i det andra. Om smutsen sitter hårt brukar jag polera med Autosol. Efter poleing brukar man vaxa båten så att den står emot uv-ljus (finns lat varianter som är polering och vax i ett). Om du ännu inte är nöjd kan du ju måla om båten. Använd då helst en tvåkomponents polyuretanlack. | | | | | |  |  | | Reklam: | Hjertmans Båttillbehör Butik som säljer allt inom båttillbehör | Du är här: Forumstart » Båtar » Öppet båtforum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet båtforum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|