| Allt om TMS! 1 2 3 ... 15 16 17 18 [19] |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2009-09-21, 08:30 | #451 |
HasSse666 Moderator

Medlem sedan: Sep 25, 2008 | Pluggar TMS VIA25 Cdi strypt (måste bytas finns inga öglor eller rosa trådar) Mässingskruv i locket på förgasare. Variatorn strypt med en ring på motoraxeln. Luftplugg i luftfiltret
Kolla i FAQ på Baotian så får du mer information |
| | |
| |
 |  |
| 2009-09-29, 21:43 | #452 |
lina_1337 Nykomling
Medlem sedan: Sep 03, 2009 | TJA, min kompis har en TMS z2... på den senaste tiden har den inte fungerat bra. Den startar inte med el och ibland startar den med kick, men väldigt sällan, och när den står still t ex i rödljus så slutar motorn att gå. Vi tror att det kan bero på avgasröret sitter löst, för att min kompis kör som en dåre över gupp och farthinder... Först gick en mutter av så att den lät som en motorcyckel och nu "puttrar" den hela tiden, typ som att man gasar och bromsar hela tiden.
så jag undrar om någon har haft liknande fel och som kanske kan veta hur man ska fixa det |
| | |
| |
 |  |
| 2009-09-29, 21:53 | #453 |
HasSse666 Moderator

Medlem sedan: Sep 25, 2008 | Fråga 1 - Citat: Börja med att montera nya pinnbultar i cylinder och fäst avgasröret (kopparbrickan har säker oxå fallit bort)
Fråga 2 - Citat:
| Den startar inte med el och ibland startar den med kick |
Justera ventilerna först har du sedan kvar startproblemen med elstarten ladda/byt batteri
Fråga 3 - Citat:
| när den står still t ex i rödljus så slutar motorn att gå |
Justera luft/bränsle blandningen med luftskruven om inte detta hjälper rengör förgasaren
och kör försiktigt "Kompisens moppe" som om jag skulle gå på den lätta
Lycka till
- Inlägget ändrat 2009-09-29, 21:54 av HasSse666 |
 | |
| |
 |  |
| 2009-11-28, 12:28 | #454 |
T.B. Moderator

Medlem sedan: May 27, 2005 | Raderade Jost:s inlägg p.g.a Chatt / Nonsens: Användare som skriver personliga meddelanden till en enda specifik person. Använd PM |
| | |
| |
 |  |
| 2010-02-27, 14:43 | #455 |
Lirka Nykomling
Medlem sedan: Feb 27, 2010 | Tänkte klar göra en sak för alla Tms'are. Har ni problem med att mopeden stannar eller inte startar, är det förgasaren som är sönder. Nästan alla Tms'er har ett fel på förgasaren. Då jag vid ett flertal tillfällen varit i kontakt med verkstan, nästan blivit kompis med innehavaren, och de alltid förklarat för mig att de har bytt förgasare på i det stora hela alla Tms'er i länet. Gäller i alla fall scotrarna. Cross varianterna och SM har också problem, men inte lika allvarliga.
Hade en Tms Sm som stannade och hade diverse el fel(bytte 7 bakljus) men efter ca 5 månader av verkstadsbesök gav vi upp och gav tillbaks mopeden till återförsäljaren. Jag fick dok inte tillbaks alla pengar då jag hunnit köra en del i alla fall.
Om garantin gått ut och du inte känner för att betala en ny förgasare så pröva med att stänga av bränsle kranen och köra tills moppen stannar. Och sen när du ska starta den är det ju bara att öppna kranen igen och starta. Då ska den starta alla gånger. Gjorde den i alla fall för mig:) Problemet är någon nål i förgasaren som fastnar om jag minns rätt... Är lite mer av en data kille
Hoppas det hjälper någon Mvh Andreas
- Inlägget ändrat 2010-02-27, 14:44 av Lirka |
| | |
| |
 |  |
| 2010-02-28, 12:14 | #456 |
manibor Nykomling
Medlem sedan: Apr 08, 2009 | Tjena, jag har en ganska viktig fråga, så skulle behöva snabbt svar.. nu är det så att min jacka blivit stulen(hade moppe nycklen liggande i den.) och vi ska nu byta låssats på moppen, därför undrar jag om någon vet ifall en låssats till Boatian Classic passar till min TMS classic? skulle vara bra med svar snabbt:)
//robin |
| | |
| |
 |  |
| 2010-03-04, 09:58 | #457 |
erikhero Nykomling
Medlem sedan: Sep 19, 2009 | ja har en tsm via,ja har dragit bort v-ringen och satt ditt luft filter och vita koppling´s fjädrar och 4,5 v-vikter, å 90 mm huvudmunstycke,och ta bort tunga saker på moppen,och ta bort och ta bort den gulda skruven i förgasarn,och och nålen höjer du upp ett hack,gjort allt de där så min går 85 nu men ja är inte klar med den än:)som ja har gjort med min är de bästa för tsm via 25, |
| | |
| |
 |  |
| 2010-04-23, 20:51 | #458 |
ironduck Nykomling
Medlem sedan: Apr 23, 2010 | Tjenare! Har också en tms via 25 och skulle vilja få ett bättre ax samt lite mer ork på mopeden, är inte ute efter att få den gå snabbare !! Räcker det med att man byta till lättare vikter eller måste variator ringen/brickan bort ? eller måste något annat fixas också ? |
| | |
| |
 |  |
| 2010-04-24, 16:34 | #459 |
erikhero Nykomling
Medlem sedan: Sep 19, 2009 | om du tar bort en strypning så kan du få byta huvudmunstycke till 90 mm,annars kan den bara blöddra:/men ta 4.5 i vikter,du får bättre axx då, |
| | |
| |
 |  |
| 2010-06-04, 01:45 | #460 |
Imeps Nykomling
Medlem sedan: Aug 18, 2009 | Bara ett par snabb frågor. Hur vet jag vad det är för beteckning på motorn (typ BT50QT-9, BT49QT-12 osv.) Har en TMS Classic 50cc men är utlånad för tillfället så kan inte kolla (om det ens står på motorn). Passar bikenets Big Bore XL 47 mm till den? Tack på förhand! |
| | |
| |
 |  |
| 2010-06-04, 09:49 | #461 |
turbodiz Moderator

| | |
| |
 |  |
| 2010-06-07, 06:32 | #462 |
Zomgzorsx Nykomling
Medlem sedan: Jun 03, 2010 | härom dagen när jag körde på min lilla grusväg hem till huset så gasade jag precis som vanligt... och när jag släpper gasen så slutar den inte gasa utan far på i full fart rakt emot ett träd. jag hinner reagera snabbt och bestämmer mig för att det är bättre att klämma åt bromsarna än att flyga in i granen. Så jag klämmer bromsarna, moppen glider ner och jag flyger av. Klarade mig dock med en lätt hjärnskaking, kött sår på högra knäet och brustna blodkärl i vänstra handen. Varför hände detta dock? jag behöver eran hjälp! vad hände och hur kan jag fixa det? moppens kåpor är helt trashade! Jag lyckades få igång moppen idag efter att ha rensat luftburken på bensin från förgasaren. jag körde en bit efter asfalts vägen och när jag gasade fullt så fastnade gasen igen. jag fick dock loss den genom att dra i handtaget igen. en annan sak som jag också ser och hör är att själva järn skivan som vajern sitter runt på förgasaren tar i en järn skiva och ger ifrån sig ett klick ljud. det är all information jag kan ge er jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig. Mopeden är en TMS z2. Tack på förhand //christoffer. |
| | |
| |
 |  |
| 2010-06-07, 06:37 | #463 |
nenne78 Nykomling
Medlem sedan: Jun 15, 2008 | köpte en mopeed den går verkligen segt känns som den inte orkar riktigt
vad ska jag göra?? |
| | |
| |
 |  |
| 2010-06-07, 06:37 | #464 |
Sven 1 Medlem

Kanske dags att rengöra luftfiltret? Svårt att hjäpa dig mer tyvärr. Vi vet ju inte ens vilken moped det gäller.
Lycka till i alla fall . |
| | |
| |
 |  |
| 2010-06-07, 06:37 | #465 |
nenne78 Nykomling
| | |
| |
 |  |
| 2010-06-07, 06:37 | #466 |
Sven 1 Medlem

Dock är Trendimport (TMS) en importör av flera olika mopeder... |
| | |
| |
 |  |
| Söndag 21:18 | #467 |
Highbeam Nykomling
Medlem sedan: Jul 18, 2010 | Är TMS VIA 25 strypt i CDI? läser nån säger det och nån säger att den inte är det.
- Inlägget ändrat Söndag 21:19 av Highbeam |
| | |
| |
 |  |
| Söndag 22:20 | #468 |
mic-ech Medlem
Pluggar TMS VIA25 Cdi strypt (måste bytas finns inga öglor eller rosa trådar) Mässingskruv i locket på förgasare. Variatorn strypt med en ring på motoraxeln. Luftplugg i luftfiltret
Kolla i FAQ på Baotian så får du mer information |
Högst upp på sida 19 har hasse skrivit detta... ^ svaret var närmare än du trodde  Och jag är ganska säker på att han har rätt om "cdi måste bytas finns inga öglor eller rosa trådar" |
| | |
| |
 |  |
| Idag 18:32 | #469 |
Svante360 Nykomling
Medlem sedan: Jul 21, 2010 | På min TMSs cdi finns inga öglor eller rosa trådar. En trimmad cdi finns att köpa på Tradera eller Blocket för 200-300 spänn. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder Allt om TMS! 1 2 3 ... 15 16 17 18 [19] |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |